Benes-Mráz Be-60 BESTIOLA
kiegészítés és fotóalbum.
A Benes-Mráz Be-60 Bestiola kisrepülőgépet és modelljét bemutató írást egészíti ki pár információval, valamint egy 12 képből álló fotóalbummal ez a rövid ismertető.
Az első írás megjelenése óta sikerült a gépről kideríteni, hogy azt Pavel Benes és Jaroslav Mraz a repülőklubbok számára tervezte. A gépek Chocen-ben épültek, összesen 23 példányban. A prototípus 1935. szeptember 9.-én repült először és az OK-BEC lajstromjelet kapta. A géppel több mint 1000 új pilóta szerezte meg repülős „jogosítványát”. Sikerült a gép dokumentációjához beszerezni még egy eredeti típuskönyvi háromnézeti rajzot, egy színes oldalnézeti ábrát, és a prototípus fényképfelvételét.
A gép eredeti Csehszlovák típuskönyvi, háromnézeti
rajza.
(A rajz rákattintva nagy méretben, új ablakban jeleníthető meg.)
A szép festésű OK-BEE
A „Bestiola” prototípusa az OK-BEC
A modellről készült fotók:
(a képek rájuk kattintva nagy méretben is megtekinthetőek)
A gép jobb elölről. |
A gép jobb hátulról |
A szárny felülnézete. Jól látható a behúzott szárnyközéprész. |
A szárny szemből. A szárnyközép egyenes. |
A farokrész bal oldala, az időzítózsinórral. A gép védelme érdekében a zsinór alatt
kis alufólia lap van felragasztva, hogy a kihulló, izzó időzítőzsinór
ne tegyen kárt benne |
Időzítéskor, az oldalkormány „belépésével” áll köröző
pályára a modell. |
A magassági kormányt is gumi tartja a helyén és a kis
fémpálcák hajlításával lehet beállítani a trimmhelyzetet. A képen jól látszik a farokcsúszó
kialakítása is. |
A törzs felülnézete leszerelt szárnnyal. |
Az orr-rész bal oldala. |
Az orr-rész jobb oldala |
Az orr leszerelt motorburkolattal. Jól láthatóak a „szélvébő” alakját adó kis fém pálcák. |
A törzs alja a futóbekötésnél. |
SRY MODELL 2006
2006. március 22.