REPÜLŐGÉPFOTÓK
4. Szolnoki
Repülőmúzeum 2006. március 2.
rész. |
A Szolnoki
Repülőmúzeumban elég sok képet készítettünk, így két válogatást sikerült
összeállítani ezekből. Az első rész itt>>
található. A
képek rájuk kattintva, nagy méretben, új ablakban jelennek meg. |
A múzeum hátsó
részén található nyitott színben és az a mögötti sátorban igazi kuriózumokat
találhatunk. A sátor végében, mint egy díszhelyen áll a Balatonból kiemelt Il-2
csatarepülőgép roncsa. |
A sátor másik érdekessége a motorkiállítás. A képen
középen az AS-62IR kilenchengeres csillagmotor látható. Ez a típus a Li-2
és AN-2
típusok erőforrása. |
Ezt a részt úgy is hívhatnánk, hogy alvég az ínyenceknek. A terület legvégén van a „szabadtéri raktár”. Ebből itt három Mig-21 F-13 és egy Mi-8 T látható. |
Ezek azok a dolgok, amiket tényleg ritkán látni. A „szabadtéri
raktár” érdekessége a megbontott sárkányokban rejlik, mert így láthatóvá
válik a gépek konstrukciós kialakítása is. Itt éppen egy MIG-21 F-13 vízszintes
csillapítója látható, borítólemezek nélkül. |
A szinte már félelmetes külalakú Mig-19 PM (28 osz.). Ez a gép rakétafegyverzetével, és hangsebesség körüli repülési sebességével a mai korszerű vadászrepülőgépek közvetlen elődjének tekinthető. |
A Mig-19 PM (28 osz.) egy másik
nézőpontból. Feltárul a hangsebesség közeli repülés ára. A korabeli
hajtóművekből kettőt kellett beépíteni a szükséges tolóerő eléréséhez. |
Mig-15 Bisz (912 osz.) a 1968-as csíkokkal, emlékeztet a Magyar Légierő ezeddig utolsó, nem túl dicsőséges, éles bevetésére. |
A Mig-17 PF (405 osz.) egy mérnöki
kísérlet eredménye, minek során a jól bevált Mig-15-öt próbálták a gyorsan
változó igényekhez alakítani. |
Az egyik legelegánsabb sugárhajtóműves repülőgép, amit valaha építettek a L-39 Albatrosz (018 osz.). Ez a példány a volt NDK készleteiből került hozzánk. |
Erő és hatalmas méretek jellemzik a Szu-22 M3 –at (12 osz.). A kivonása talán
elhamarkodott volt egy kicsit, mert a Grippen-ek hadrendbe állásáig így
nincs csapásmérő repülőgépe a Honvédségnek. |
A Mig-9-el elkezdődött fejlesztés csúcspontja a Mig-21 MF (9309 osz.). Az 1946-ban kezdődött munka két legsikeresebb típusa a Mig-15 és Mig-21 volt, ez utóbbival véget is ért a „repülő kályhacsövek” korszaka. |
Egy érdekes próbálkozás volt a Mig-23 MF (06 osz.), de
ez a fejlesztési irány zsákutcának bizonyult. Mindemellett egy nagyon érdekes
repülőgép, sok különleges részletmegoldással. |
♣ SRY MODELL ♣
2005 ♣ Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣
♣2006 április20.♣